Oförglömliga dagar i paradiset

Vi har haft turen att träffa ett jättetrevligt par på Porcos bay (en svenska och en brasiliansk) som vi nu har hängt med i några dagar. Efter att Johan och jag undersökt stränderna på norra sidan (Cacimba do padre, Bode beach, Americano beach, Boldro beach, Conceicao beach) av ön så såg vi solnedgången vid ett fort (Boldro fort) tillsammans.
//We have been lucky and met a really nice couple when we visited Porcos bay (a swedish girl and a brazilian guy) and we have been hanging out the last couple of days. After me and Johan have been visiting the beaches on the north side (Cacimba do padre, Bode beach, Americano beach, Boldro beach, Conceicao beach) of the island we then saw the sunset at a fort (Fort Boldro) together.
Nästa dag åkte vi runt hela ön och såg fler stränder och en kyrka. På ett ställe vid Sueste bay snorklade vi och såg en sköldpadda, koraller och fina färgglada fiskar. När vi kom upp på stranden såg vi 4 hajar som strök fram längs vattenbrynet. Lite senare tog en guide upp en sköldpadda, mätte den och berättade om Tamars sköldpaddsprojekt.
//The next day we drove along the whole island and saw more beaches and a church. In one place at Sueste bay we snorkelled and saw a turtle, corals and nice colorful fish. When we came up on the beach we saw 4 sharks swimming along the coast. A bit later a guide took up a turtle, measured it and talked about Tamars turtle project.
Vi åkte även till Sancho och snorklade med enorma stim av sardiner och större fiskar. Underbart! Hela deras uppfart är gjord av återvunnen plast.
//We also went to Sancho and snorkelled with huge amounts of sardines and bigger fish. Wonderful! The whole parking lot are made of recycled plastic material.

Sedan blev det solnedgång vid hamnen på Mergulao. På kvällen sen åt vi en god moqueca i en pumpa på restaurang Xica Silva.
//Then it was a sunset down the harbour on Mergulao. On the night later we ate a good moqueca in a pumpkin in restaurant Xica Silva.
Dagen därpå åkte vi ut med båt vid St. Antonio beach och åkte efter båten med snorklar och glasbrädor. Då såg vi en sköldpadda som simmade nära ett vrak (Greeks shipwreck). Sedan fiskade vi och fick upp 6 st firrar som sedan grillades i solnedgången. Det var en fantastisk utflykt!
//The day after we went out with boat at St. Antonio beach and went after the boat with snorkel equipments and glass boards. Then we saw a turtle that swam close to a shipwreck (Greeks shipwreck). Then we did some fishing and got 6 fish that we later barbecued in the sunset. It was an amazing excursion!